Wasze porady 

ADMIN 04-08-2019

Napój herbaciany z grzyba octowego (kombuchy)
Skladniki:
- 1L herbaty zielonej (ewentualnie czarnej)
- 150g cukru białego ewentualnie brązowego (bakterie cukier spracują)
- ok. 100ml napoju herbacianego lub octu jabłkowego

Przygotowanie:
Herbatę wymieszać z cukrem i schłodzić. Włożyć grzyba i wlać napój herbaciany lub ocet jabłkowy. Słój przykryć lnianą ściereczką i odstawić na ok. 10 dni w ciemne miejsce np. w kartonie. Przechowywać w cieple. Nie używać metalowych łyżeczek. Smakować codziennie. Może być gotowy napój po tygodniu. Przecedzić. Grzyb i ten nowo powstały przemyć i następny napój wykonywać tak samo. Grzyb używamy do 5 razy (traci aktywność). W międzyczasie powstają nowe. Napój przechowywać w lodówce.
Napój przechowywany z grzybem przez dłuższy czas ( ok. 1 miesiąca) zmieni się na ocet jabłkowy z ładnym nowym grzybem. Za każdym razem należy koniecznie grzyb przemyć pod bierzącą wodą. Smacznego i zdrowego.

ADMIN 07-07-2019

Sposób na opóchnięte nogi w lecie.
Moczyć stopy w wodzie z dodatkiem kurkumy.

ADMIN 20-02-2019

PRZEPIS NA CZEKOLADĘ KOKOSOWĄ (palce lizać)
Czas 1 godz.
Ilości można proporcjonalnie zwiększać.

Składniki: (polecamy z naszej oferty)
100ml oleju kokosowego
szklanka kakao 20-22% (alkalizowane)
2-3 łyżki miodu (skrystalizowany podgrzać do rozpuszczenia)
pasta dyniowa 1 płaska łyżka
orzeszki arachidowe
rodzynki
można dodać również np. suszoną żurawinę, orzechy laskowe i inne, na posypkę można wiórki kokosowe

Olej kokosowy rozpuścić (wodna kąpiel), miód wlać i stale mieszać aż powstanie jedna masa. Odstawić do schłodzenia. Dodać kakao i stale mieszać do całkowitego połączenia. Dodać arachidy, rodzynki i ewentualnie inne. Na wierzch można posypać wiórkami. Gotowe. Formę wyłożyć papierem do pieczenia (może być forma silikonowa) wlać całość. Ciekłe samo się rozleje po całej formie. Wstawić do lodówki. ok. 30 min. pokroić na kostki i ponownie włożyć do lodówki aż stwardnieje. Przechowywać w lodówce. Smacznego.

ADMIN 08-02-2019

WITAMINA E
Witamina E wpływa na:
- zapobieganie uszkodzeniu błon komórkowych przez procesy utleniania - jest antyoksydantem
- ochronę przed rozwojem miażdżycy, gdyż hamuje utlenianie złego cholesterolu.
Niedobór witaminy E w obecnych czasach praktycznie nie występuje. Nadmiar tej witaminy wywołuje: zmęczenie, bóle głowy, osłabienie mięśni, zaburzenia widzenia.
Witamina E występuje w olejach roślinnych, kiełkach zbóż, jajkach, kaszach (jęczmienna, gryczana), orzechach, szparagach, tranie, maśle. Duże jej ilości znajdziemy w marchwi, brukselce i innych warzywach zielonych.
Występuje jako dodatek do żywności o numerze E306.

admin 31-03-2018

KAEMPFEROL
Kaempferol (Kemferol) - organiczny związek chemiczny pochodzenia naturalnego, należący do flawonoidów. Ze względu na obecność przy węglu C-3 grupy hydroksylowej zaliczany jest do pochodnych flawonolu.
Ten flawonoid wykazuje wiele działań korzystnych dla naszego organizmu.
Jego działanie przeciwzapalne wykorzystują m.in. chorzy na zapalenie stawów czy dnę moczanową. Oprócz działania przeciwzapalnego kaempferol pomaga również zapobiegać wystąpieniu alergii. Najwięcej tego cennego składnika znajdziemy w warzywach krzyżowych takich jak kapusta, brokuły oraz truskawki, pomidory i winogrona. Smacznego i zdrowego.