Wasze i nasze porady 

ADMIN 11-11-2019

SZAŁWIA

Szałwia, dzięki specyficznemu zestawowi za­wartych w niej substancji, znalazła bardzo sze­rokie zastosowanie w lecznictwie.
Oprócz witamin (A, C, z grupy B) i minerałów (wapń, magnez, potas, sód, cynk, żelazo) za­wiera taniny i flawonoidy.
Ma działanie wzmacniające, przeciwcukrzycowe.
Godna polecenia jest zwłaszcza w okresie menopauzy, gdyż: łagodzi uderzenia gorąca, zmniejsza częstotliwość występowania nocnych potów oraz ogranicza wahania nastrojów i po­maga uporać się z bezsennością.
Napar z liści szałwii działa napotnie (już po 2-3 godzinach od jego wypicia i bywa skuteczny nawet przez 3 dni). Przy silnie pocących się sto­pach i dłoniach warto robić kąpiele w naparze z szałwii.

ADMIN 11-11-2019

SOK POMIDOROWY

Składniki:
2 kg pomidorów, 1 cebula, 2 ząbki czosnku, 2 liście laurowe, 1/2 łyżeczki suszonej bazy lii, 1/2 łyżeczki suszonego estragonu, 3 łyżki oliwy z oli­wek, 2 łyżki cukru, sól, pieprz

Umyte pomidory kroimy na pół i wycinamy środki. Dodajemy obraną i pokrojoną cebulę.
Miksujemy przy pomocy blendera na papkę.
Dodajemy liście laurowe, bazylię, estragon, oli­wę, cukier oraz sól i pieprz. Całość zagotowujemy. Wyjmujemy liście laurowe i przecieramy przez sito. Gotowy sok rozlewamy do butelek.
Pasteryzujemy 3 minuty.
Sok pomidorowy zawiera witaminy: A, B,, B2, B3, B6, B7, C, E, K, PR minerały: potas, sód, fosfor, magnez, wapń, żelazo, miedź, cynk i mangan.

ADMIN 11-11-2019

ZIELONY JĘCZMIEŃ

Jest źródłem witamin z grupy B, witamin C i E, beta-karotenu oraz minerałów: żelaza, wap­nia, magnezu i cynku. Oprócz tego zielone ło­dygi jęczmienia zawierają naturalne hormony.
Bogactwo chlorofilu wpływa na odkwaszenie organizmu, zapewniając równowagę kwasowo-zasadową. Zielony jęczmień jest źródłem rozpuszczalnego i nierozpuszczalnego błonni­ka. Rozpuszczalny błonnik przyspiesza meta­bolizm tłuszczu w organizmie i obniża stężenie cholesterolu we krwi. Błonnik nierozpuszczalny reguluje pracę układu pokarmowego, zmniej­szając ryzyko nowotworu jelita grubego.
Zielony jęczmień jest dostępny w formie sprosz­kowanego soku oraz rozdrobnionej trawy jęcz­miennej.

ADMIN 11-11-2019

DIETA DOBRA NA STAWY

Choć mało kto się tego spodziewa, odpowied­nie przygotowanie potraw, umiejętne dobranie składników i przypraw może w odczuwalny sposób wpływać na stan obolałych stawów.
Przy bólu stawów przygotowując potrawy warto pamiętać o częstym wykorzystywaniu kurkumy, imbiru, anyżu, goździków, które dzia­łają przeciwzapalnie, zmniejszają ból, sztywność stawów, obrzęki.
Wskazane jest spożywanie surowego ananasa, który dzięki bromelinie działa przeciwzapalnie.

Aby zapewnić stawom odpowiednie „smarowa­nie" w diecie nie może zabraknąć: zupy na ko­ściach, domowej wieprzowej galarety, a na deser galaretki owocowej (galaretka jest uznana przez Światową Organizację Zdrowia (WHO) jako po­karm o takim samym znaczeniu i zdrowotności, jak chleb).

ADMIN 11-11-2019

BŁONNIK

Błonnik to substancja nie ulegająca trawieniu przez enzymy przewodu pokarmowego czło­wieka.

W dietetyce wyróżniamy błonnik pokarmowy (zawarty w produktach roślinnych) oraz suplementarny (wyizolowany z produktów natural­nych mający.korzystny wpływ na zdrowie).
Produkty najbogatsze w błonnik: owsianka, awokado, soczewica, brokuły, brukselka, jarmuż' maliny, gruszki, jabłka, jęczmień, marchew, kar­zochy, migdały.

Działanie błonnika:
- reguluje trawienie,
- wspomaga walkę z nadwagą,
- zmniejsza ryzyko chorób serca i układu krąże­nia,
- zapobiega cukrzycy i pozwalają kontrolować,
-oczyszcza organizm.

Informacje zawarte w dziale "Porady" pochodzą ze źródeł ogólnodostępnych. Jako administrator strony www.najmar.pl nie biorę za nie odpowiedzialności.