Wasze i nasze porady 

ADMIN 31-08-2020

Kozieradka - ziołowa przyprawa na włosy wypadające i przetłuszczone.
Wcierka z kozieradki na włosy

Co istotne, taką miksturę możesz przechowywać w lodówce tylko przez tydzień. Po tym czasie traci ona swoje właściwości. Oto prosty przepis na domową wcierkę z kozieradki krok po korku.

Przygotuj zmielone nasiona kozieradki (jedna łyżka stołowa);
następnie zalej je wrzątkiem (około trzy czwarte szklanki);
odstaw na piętnaście minut do zaparzenia;
po tym czasie odsącz wywar i go ostudź;
przelej wywar do buteleczki z aplikatorem.

Kozieradka na włosy - jak stosować?

Jak należy stosować taką domową wcierkę? Radzimy, by pozostawić ja na skórze głowy na trzy godziny. Po tym czasie należy ją spłukać. Dla osiągnięcia jak najlepszych efektów zabieg należy powtarzać codziennie przez kilka tygodni.

ADMIN 11-07-2020

WŁOSY
Siwienie włosów
Jedną z ważniejszych przyczyn siwienia włosów jest zakwaszenie organizmu. Zawsze należy dbać o prawidłowe odżywianie ograniczając produkty zakwaszające. Nasze menu powinno być różnorodne, obfitujące w świeże warzywa i owoce.
Odkwaszanie organizmu uzyskujemy spożywając m.in. duże ilości chlorofilu (algi morskie), sody oczyszczonej.

Na zdrowie.

ADMIN 11-07-2020

OCZY
Luteina i zeaksantyna są bardzo pomocne w utrzymywaniu dobrego wzroku. Występuję w: natce pietruszki, cukinii, papryce. Warzywa są lepszym źródłem tego składnika niż owoce. Najwyższe zawartości luteiny w owocach odnotowano w nektarynkach, jeżynach, agreście, awokado, kiwi, malinach, porzeczkach czarnych.

Na zdrowie.

ADMIN 11-07-2020

OCZY
Luteina i zeaksantyna są bardzo pomocne w utrzymywaniu dobrego wzroku. Występuję w: natce pietruszki, cukinii, papryce. Warzywa są lepszym źródłem tego składnika niż owoce. Najwyższe zawartości luteiny w owocach odnotowano w nektarynkach, jeżynach, agreście, awokado, kiwi, malinach, porzeczkach czarnych.

Na zdrowie.

ADMIN 11-07-2020

* Jednonienasycone kwasy tłuszczowe zaliczane do grupy omega-9 są tłuszczami niezbędnymi dla organizmu.
Zaliczamy do nich kwasy:
- krotonowy,
- palmitooleinowy,
- oleinowy (olej rzepakowy, oliwa z oliwek),
- elaidynowy,
- erukowy (olej rzepakowy),
- cetolowy,
- nerwonowy
Bogatym źródłem kwasu oleinowego jest bardzo popularny w Polsce olej rzepakowy, a także importowana oliwa z oliwek.
JKT zawierają beta-sitosterol, który wpływa na obniżenie "złego: cholesterolu LDL i triglicerydów. Utrzymują prawidłowy poziom "dobrego" cholesterolu HDL. Zaleca się też dla osób chorujących na miażdżycę.

* Wielonienasycone kwasy tłuszczowe z grupy omega-3 i omega-6 nie są wytwarzane przez nasz organizm. Należy je dostarczać z pożywieniem. Określane są jako niezbędne nienasycone kwasy tłuszczowe (NNKT). Najważniejszym NNKT w omega-6 jest kwas linolowy. Występuje w dużych ilościach w surowych olejach zimno tłoczonych słonecznikowym i krokoszowym. Wystarczy dostarczać go (ilości wg zapotrzebowania organizmu), a pozostałe NNKT z grupy omega-6 organizm wytworzy sam.

* NNKT omega-3 czyli alfa-linolenowy w znacznych ilość znajduje się w surowych olejach zimno tłoczonych lnianym , konopnym i rzepakowym.

Na zdrowie.

Informacje zawarte w dziale "Porady" pochodzą ze źródeł ogólnodostępnych. Jako administrator strony www.najmar.pl nie biorę za nie odpowiedzialności.